Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΜΙΑ ...ΚΑΤΑΛΗΨΗ

Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι μια ολιγόωρη κατάληψη της οδού Άκτιο-Αμφιλοχία στο ύψος του χωριού Παλιάμπελα, που έτυχε να συναντήσω την περασμένη Κυριακή το πρωί, θα έβγαζε στην επιφάνεια τόσα πολλά προβλήματα. Προβλήματα κυκλοφοριακά, προβλήματα αναπτυξιακά, προβλήματα διοικητικά, προβλήματα κοινωνικά, προβλήματα οικονομικά, προβλήματα οργανωτικά, προβλήματα περιβαλλοντικά. Πιστέψτε με δεν υπερβάλλω. Βέβαια όλα αυτά αφορούν στο επαναστατημένο μου μυαλό. Τα προβλήματα όμως είναι υπαρκτά και αρχίζω την εξιστόρησή τους με την ελπίδα ότι κάποιοι θα τα προσέξουν...
Η κατάληψη λοιπόν έγινε από μερίδα κατοίκων του χωριού Παλιάμπελα με αιτιολογία ότι στον δρόμο που περνάει μέσα από το χωριό έγιναν πρόσφατα θανατηφόρα ατυχήματα. Πολύ σωστά. Πως αλλιώς να κάνουν γνωστό το αυτονόητο αίτημά τους οι κάτοικοι; Ζούμε ακόμα σε χώρα Μεσαιωνική (ή μήπως Ευρωπαϊκή) που οι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας περνούν μέσα από πόλεις και χωριά. Ποιος δεν έχει ζήσει την διέλευση μέσα από την Αμφιλοχία; Ας έρθω όμως στα προβλήματα

Πρώτο πρόβλημα: Η ανεπαρκής σήμανση και αστυνόμευση του τμήματος αυτού της οδού, που διέρχεται από κατοικημένη περιοχή. Η αδιαφορία των αρχών να κατασκευάσουν παρακαμπτήριο δρόμο. Αδιαφορία των οδηγών, που τρέχουν σαν να είναι στην Εθνική Οδό.

Δεύτερο πρόβλημα: Η καθυστέρηση στην κατασκευή της Οδού Άκτιο-Αμβρακία που θα ενώσει την Ιόνια (ή μήπως Αιώνια) Οδό με την Πρέβεζα. Ακούγεται ότι θάχουμε κι΄ άλλη καθυστέρηση, ίσως και επανάληψη του διαγωνισμού. Μα είμαστε σοβαροί, έχουμε πάλι υπαναχώρηση στην κατασκευή του Έργου;

Τρίτο πρόβλημα: Ο σταθμός διοδίων στο Άκτιο, που τόσα χρήματα δαπανά για την συντήρηση και ηλεκτρονική παρακολούθηση της Ζεύξης και τόσα χρήματα εισπράττει, εν πολλοίς και χωρίς λόγο, δεν έπρεπε να είναι ενημερωμένος για το συμβάν και να μην εισπράττει χρήματα από τους διερχόμενους, συνιστώντας τους να γυρίσουν πίσω;

Τέταρτο πρόβλημα: Για πόσο καιρό ακόμα θα πληρώνουμε διόδια για ψύλλου πήδημα; Τι κάνουν οι φορείς που είχαν αναλάβει να απαιτήσουν από την προηγούμενη κυβέρνηση την κατάργηση των διοδίων στο Άκτιο; Δεν αποπληρώθηκε ακόμα το κόστος κατασκευής της Ζεύξης;

Πέμπτο πρόβλημα: Που βρίσκεται η Τροχαία της Χώρας; Πως αντιμετωπίζει την καθιερωμένη πια υπερβολική σε βαθμό εγκλήματος ταχύτητα των οδηγών; Γνωρίζει ότι οι νταλίκες ανεξέλεγκτες τρέχουν πλέον με 100 και βάλε χιλιόμετρα την ώρα στα οδικά δίκτυα; Και η κοινωνική ευαισθησία; Αυτή πού χάθηκε;

Έκτο πρόβλημα: Σκουπιδαριό τα ρείθρα των δρόμων, βρίθουν πλαστικών, αλουμινίων και ό,τι άλλο φανταστείτε, ( Η ανακύκλωση εναποτίθεται στη φύση) χωρίς δυνατότητα πλέον να αποχετεύσουν τα όμβρια θα δημιουργήσουν νέες πιθανότητες ατυχημάτων στους πλημμυρισμένους δρόμους. Ο πολιτισμός της χώρας στους ....δρόμους.


ΕΠΙΜΥΘΙΟ

Από την σύντομη περιγραφή οι υπεύθυνοι είναι φανεροί. Ας φροντίσουν έστω και τώρα να κάνουν τα αυτονόητα. Όπως είναι φανερό ότι οι ευαίσθητοι πολίτες αυτού τόπου έχουν χρέος να αντιδράσουν. Τα προβλήματα είναι χρόνια. Δεν γνωρίζω τι θα κάνει η νέα διακυβέρνηση για να τα λύσει. Δεν έχω και λόγους να είμαι αισιόδοξος. Όμως έχω λόγους να καλέσω όσους αναγνώρισαν στα παραπάνω και δικές τους ανησυχίες να προχωρήσουμε σε δραστηριοποίηση.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

Ανακοίνωση Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΝ για την παγκόσμια διάσκεψη του ΟΗΕ για τις κλιματικές αλλαγές (7-18/12/2009, Κοπεγχάγη)

Από 7 έως 18 Δεκεμβρίου 2009 γίνεται στην Κοπεγχάγη η παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα του ΟΗΕ.

Το πρόβλημα των κλιματικών αλλαγών και η αντιμετώπιση του είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

Η Αριστερά, ο Συνασπισμός οφείλει να βρίσκεται και θα βρίσκεται παρούσα στον αγώνα για την προστασία του περιβάλλοντος, που θα βελτιώσει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη, κυρίως των οικονομικά και κοινωνικά αδύναμων που πρώτοι από όλους πλήττονται από την κλιματική αλλαγή.

Ο Συνασπισμός μαζί με το Κόμμα Ευρωπαϊκής Αριστεράς, συμμετέχοντας στο παγκόσμιο κίνημα, ξεκίνησε πολιτική εκστρατεία για να καταλήξει σε συμφωνία η διάσκεψη του ΟΗΕ, να περιοριστούν οι παραγόμενοι ρύποι, που επιταχύνουν την αλλαγή στο κλίμα Συμφωνία που δεν φαίνεται εύκολη καθώς οι πλούσιες αναπτυγμένες βιομηχανικά χώρες, οι μεγαλύτεροι ρυπαντές, δύσκολα και ύστερα από παγκόσμια πίεση θα αλλάξουν τον ρυπογόνο τρόπο παραγωγής τους.

Στα πλαίσια αυτά της πολιτικής εκστρατείας, ως πρώτο βήμα η Πολιτική Γραμματεία του Συνασπισμού στην συνεδρίαση της 11/11/2009 αποφάσισε να προσθέσει στο λογότυπο του κόμματος μέχρι την λήξη της διάσκεψης του ΟΗΕ το παγκόσμιο αίτημα για επίτευξη συμφωνίας.

Πολιτική Γραμματεία του Συνασπισμού

Διογκώνονται τα περιβαλλοντικά προβλήματα στην Ελλάδα


Διόγκωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων στις αστικές περιοχές και αυξημένο κίνδυνο ερημοποίησης σε πολλές ηπειρωτικές και νησιωτικές περιοχές διαπιστώνουν οι 20 συντάκτες της πρώτης ετήσιας Έκθεσης του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ).

Η μείωση των βροχοπτώσεων το καλοκαίρι, ο κίνδυνος ερημοποίησης σε περίπου 15.233 τ.χλμ. (στο σύνολο των 132.000 τ.χλμ. της ελληνικής επικράτειας) στη βόρεια και κεντρική ηπειρωτική χώρα, τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, η αύξηση αιωρούμενων σωματιδίων σε έξι ακόμη πόλεις πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης (Πάτρα, Βόλο, Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Λάρισα, Ηράκλειο), η εισβολή περίπου 150 ξένων ειδών στις ελληνικές θάλασσες λόγω αύξησης θερμοκρασίας των νερών, τα προβλήματα ευτροφισμού σε 14 μεγάλες λίμνες, η ακαταλληλότητα των νερών σε τρεις λίμνες και εννέα ποταμούς και οι πιέσεις που δέχονται δεκάδες μικροί υγρότοποι στα νησιά είναι μερικές από τις αρνητικές διαπιστώσεις της Έκθεσης του ΕΚΠΑΑ.

Στα θετικά βήματα που έχουν σημειωθεί, η Έκθεση περιλαμβάνει την αύξηση στην ανακύκλωση και των συστημάτων βιολογικού καθαρισμού. Επίσης, η μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου κατά 1%, λόγω της σταδιακής ευαισθητοποίησης των πολιτών για το πρόβλημα αλλά και της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η Ελλάδα υστερεί έναντι της Ε.Ε. «στην εναρμόνιση των κοινοτικών οδηγιών, καθώς δεν υπάρχει συστηματική και μεθοδική προεργασία. Χρειάζεται αποτελεσματική διοίκηση, συνεργασία νομικών και τεχνικών για το περιβάλλον, στελέχωση και υποδομές για τους ελέγχους και την προστασία του περιβάλλοντος», σημειώνει στην εφημερίδα «Καθημερινή» η δρ. Αγγελική Καλλία, μέλος του Δ.Σ. του ΕΚΠΑΑ.

Κινδυνεύει η χλωρίδα της Ελλάδας

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες στη χλωρίδα διαφόρων χωρών της Μεσογείου, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, σε διάφορες μεσογειακές χώρες, η κλιματική αλλαγή θα είναι καταστροφική για τα φυτά της χώρας μας.

Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η χώρα μας είναι ο παράδεισος της ευρωπαϊκής βιοποικιλότητας. Ο αριθμός των φυτικών ειδών σε σχέση με την έκταση της χώρας είναι από τις υψηλότερες σε Ευρώπη και Μεσόγειο. Η ελληνική χλωρίδα περιλαμβάνει 6.437 είδη, υποείδη, ποικιλίες (1.346 ενδημικά, το 20% των οποίων είναι απειλούμενα).

Οσον αφορά την ελληνική πανίδα, έως τώρα έχουν καταγραφεί 23.130 είδη ζώων της ξηράς και των γλυκών νερών και άλλα 3.500 θαλάσσια είδη. Εκτιμάται ότι αν μελετηθεί πλήρως η ελληνική πανίδα θα περιλαμβάνει 50.000.

Από τα 98 χερσαία θηλαστικά ο λύγκας έχει εξαφανιστεί από την Ελλάδα, η καφέ αρκούδα έχει αυξηθεί από 130 - 150 άτομα το 1995 σε 200 σήμερα, ενώ διατηρείται σταθερός ο πληθυσμός του λύκου (500 - 700). Για τα είδη που δεν εντάσσονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας υπάρχουν στοιχεία μόνο για το τσακάλι (1.000 άτομα) και το αγριόγιδο (500 - 700), ενώ σημαντική θεωρείται η ποικιλότητα των αγροτικών οικόσιτων ζώων (30 αυτόχθονες φυλές).

Η ορνιθοπανίδα της Ελλάδας εμπλουτίστηκε την τελευταία 10ετία με 26 νέα είδη από Αφρική, Ασία, Αμερική. Η νανόχηνα εμφανίζει φθίνουσα πορεία, ενώ λαγγόνα, βαλτόπαπια, αργυροπελεκάνος έχουν αυξητικές τάσεις και για πέντε φωλεάζοντα (θαλασσαετό, μαυρόγυπα, βασιλαετό, αιγαιόγλαρο, κιρκινέζι) η κατάσταση είναι αμετάβλητη.

Πηγή: Καθημερινή

Η κυβέρνηση καταδικάζει τη χώρα σε τεχνολογική και περιβαλλοντική καθυστέρηση στη διαχείριση απορριμμάτων

  Ο νέος Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων και η στρατηγική της χώρας όσον αφορά στην πρόληψη, στη διαλογή στην πηγή και στην ανακύκλ...